بهترین دکتر عفونت رحم و واژن زنان مشهد 👩‍🔬 | عفونتهای رحمی زنان

بهترین دکتر عفونت رحم و واژن زنان مشهد

در طول زندگی اکثر بانوان، با عفونت های ناحیه تناسلی مختلفی مواجه میشوند.

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص عفونت واژن و رحم زنان مشهد 

برای عفونت های ناحیه تناسلی زنان اصطلاحات مختلفی مانند عفونت رحم ، عفونت واژن و عفونت زنانه مطرح میشود که در نهایت منظور از تمام این اصطلاحات بیماری و شرایط غیر نرمال در ناحیه واژینال یا همان ناحیه تناسلی است. دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر عفونت رحم و واژن زنان مشهد در ادامه چند نمونه از این عفونت های رایج زنانه را به همراه درمان آنها برای شما بانوان عزیز توضیح خواهند داد.

عفونت های رحم یا واژن بیماری شایعی است که در طول عمر سلامت زنان را در مقاطع و شرایط خاص تحت تاثیر قرار میدهد.

دلیل این عفونت ها میتواند از یک آلودگی جزئی و ساده به یک قارچ یا باکتری باشد تا بیماری ها و مشکلات جدی تری مثل HPV و زگیل تناسلی و در نهایت بدخیمی ها و سرطان های ناحیه تناسلی.

دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص لیزر زنان مشهد


طیف وسیعی که دلایل و علائم عفونت های رحمی و تناسلی دارد اهمیت بررسی و معاینه دقیق آنها را بیشتر میکند. در صورتی که به نوعی عفونت تناسلی مبتلا هستید پیشنهاد میکنیم برای بررسی دقیق به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا از تبدیل یک عفونت ساده به مشکلات جدی تر پیشگیری کنید. 

میتوانید فایل کامل PDF این مقاله را از اینجا دانلود کنید        دانلود  

علائم عفونت دستگاه تناسلی زنان

علائم عفونت دستگاه تناسلی زنان بسته به نوع و شدت عفونت میتواند متفاوت باشد. علائم شایع ممکن است شامل خارش، سوزش یا درد در ناحیه تناسلی، ترشحات غیرطبیعی واژن، بوی بد، درد هنگام رابطه جنسی یا ادرار، و خونریزی واژن باشد. برخی از عفونت ها نیز ممکن است باعث درد شکمی یا تب شوند. 

التهاب واژن یا واژینیت - دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر عفونت رحم و واژن زنان مشهد

در صورت مشاهده هر یک از این علائم مهم است که به پزشک مراجعه کنید، زیرا عفونت های درمان نشده میتواند منجر به عوارض جدی مانند ناباروری یا بیماری التهابی لگن شود. علاوه بر این، انجام رابطه جنسی ایمن و حفظ بهداشت ناحیه تناسلی میتواند در وهله اول از بروز عفونت های اندام تناسلی جلوگیری کند.

میتوانید مطالب مربوط به کربوکسی تراپی در مشهد در این مقاله را به شکل صوتی از طریق فایل زیر گوش کنید

عفونت دستگاه تناسلی زنان میتواند علائم مختلفی ایجاد کند. این علائم ممکن است بسته به نوع و شدت عفونت متفاوت باشد. دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر درمان عفونت واژن و رحم زنان در مشهد برخی از علائم رایج مرتبط با عفونت دستگاه تناسلی زنان را برای شما بررسی میکنند :

  1. ترشحات غیر طبیعی واژن: این یکی از شایع ترین علائم عفونت دستگاه تناسلی است. این ترشحات ممکن است غلیظ، سفید، زرد، سبز یا خاکستری رنگ باشد و ممکن است بوی نامطبوعی نیز داشته باشد.
  2. خارش یا سوزش واژن: ممکن است در صورت عفونت خارش یا احساس سوزش در ناحیه واژن و اطراف آن را تجربه کنید.
  3. درد یا ناراحتی در هنگام ادرار: برخی از عفونت ها میتوانند باعث درد، سوزش یا احساس سوزش در هنگام ادرار شوند.
  4. درد یا ناراحتی در حین رابطه جنسی: عفونت ها میتوانند مقاربت جنسی را برای شما دردناک یا ناراحت کننده کنند.
  5. تورم یا قرمزی ناحیه فرج: ناحیه تناسلی خارجی یا اصطلاحا فرج ممکن است متورم، قرمز یا ملتهب شود.
  6. خونریزی واژینال: خونریزی غیرمعمول واژینال، به ویژه بین دوره های قاعدگی یا بعد از مقاربت، میتواند از علائم عفونت باشد.
  7. درد زیر شکم: برخی عفونت ها میتوانند باعث درد خفیف تا متوسط در ناحیه تحتانی شکم یا لگن شوند.
  8. تب: در برخی موارد، عفونت دستگاه تناسلی ممکن است با تب خفیف همراه باشد.
  9. ضعف عمومی: ممکن است به طور کلی احساس ناخوشی، خستگی یا بیحالی داشته باشید.

توجه به این نکته مهم است که این علائم ممکن است ناشی از شرایط دیگری به جز عفونت باشد، بنابراین برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، مشورت با دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص درمان عفونت واژن و رحم در مشهد ضروری است.

عفونت باکتریایی واژن

واژینوز باکتریایی یک نوع شایع عفونت واژن است که در اثر رشد بیش از حد باکتری ها ایجاد میشود. علائم این نوع عفونت ممکن است شامل ترشح، بو، خارش و سوزش باشد. این بیماری با آنتی بیوتیک قابل درمان است، اما در اغلب موارد مجددا عود میکند.

علائم عفونت باکتریایی واژن - دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص عفونت واژن و رحم زنان مشهد

واژینوز باکتریایی مکرر میتواند منجر به عوارضی مانند بیماری التهابی لگن و زایمان زودرس در زنان باردار شود. برای پیشگیری از واژینوز باکتریایی، توصیه میشود موارد بهداشتی مانند دوش گرفتن منظم و استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی را رعایت کنید و بهداشت ناحیه تناسلی خود را به شکل مناسب حفظ کنید.

عفونت های باکتریایی واژن بسیار شایع هستند و میتوانند به دلیل عدم تعادل در باکتری های طبیعی موجود در ناحیه واژن رخ دهند. شایع ترین نوع عفونت باکتریایی در واژن، واژینوز باکتریایی (BV) است. دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر درمان عفونت واژن در مشهد چند نکته کلیدی در مورد واژینوز باکتریایی  را بیان میکنند :

علائم عفونت های باکتریایی واژن:

علامت اولیه واژینوز باکتریایی ترشحات غیر طبیعی واژن است. این ترشحات معمولاً رقیق، سفید مایل به خاکستری یا شیری رنگ است و بوی ماهی واضح و مشخصی دارد، به ویژه پس از مقاربت جنسی یا در طول قاعدگی این بو بیشتر حس میشود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه زنان مبتلا به واژینوز باکتریایی علائمی را تجربه نمیکنند و ممکن است در عین ابتلا به عفونت باکتریایی این علائم را هم نداشته باشید.

علائم غفونت واژن - دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر عفونت واژن و رحم زنان مشهد

علل عفونت های باکتریایی واژن:

واژینوز باکتریایی زمانی رخ میدهد که رشد بیش از حد باکتری های خاصی مانند گاردنرلا واژینالیس در واژن وجود داشته باشد. علت دقیق این رشد بیش از حد به طور دقیق مشخص نیس، اما عواملی مانند فعالیت جنسی بدون رعایت بهداشت، دوش واژینال، تغییرات هورمونی و استفاده از برخی محصولات بهداشتی میتواند خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی واژن را افزایش دهد.

تشخیص عفونت های باکتریایی واژن :

آزمایشات مختلفی مانند بررسی نمونه از ترشحات واژن زیر میکروسکوپ یا آزمایشی به نام آزمایش pH برای اندازه گیری اسیدیته واژن میتواند مشخص کننده عفونت های باکتریایی واژن باشد.

درمان عفونت های باکتریایی واژن:

واژینوز باکتریایی معمولا با آنتی بیوتیک هایی مانند مترونیدازول یا کلیندامایسین درمان میشود. این داروها را میتوان به صورت خوراکی مصرف کرد یا به صورت ژل، کرم یا شیاف مستقیماً در واژن استفاده کرد. تکمیل دوره کامل آنتی بیوتیک حتی در صورت بهبود علائم، برای اطمینان از ریشه کنی کامل عفونت مهم است.

عود مجدد عفونت های باکتریایی واژن:

واژینوز باکتریایی گاهی حتی پس از درمان موفقیت آمیز عود میکند. برای کمک به جلوگیری از عود مجدد، توصیه میشود از صابون های ملایم و بدون عطر برای شستن ناحیه تناسلی استفاده کنید، لباس زیر نخی بپوشید و رابطه جنسی ایمن و بهداشتی داشته باشید.

اگر مشکوک هستید که عفونت باکتریایی واژن دارید یا هر یک از علائم ذکر شده را تجربه میکنید، توصیه میشود برای تشخیص دقیق و درمان مناسب به کلینیک فوق تخصصی درمان بیماری های زنان دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص درمان عفونت های رحم و واژن در مشهد مراجعه کنید.

عفونت ویروسی دستگاه تناسلی در زنان

عفونت های ویروسی دستگاه تناسلی در زنان میتواند به علائم و شرایط مختلفی منجر شود. برخی از عفونت های ویروسی رایج عبارتند از تبخال، HPV و HIV. این عفونت ها میتوانند باعث زگیل تناسلی، زخم های دردناک و حتی در برخی موارد سرطان شوند.

با توجه به این نکات مهم است که بانوان رابطه جنسی ایمن و بهداشتی داشته باشند و به طور منظم جهت بررسی های دوره ای به کلینیک زنان مراجعه کنند و معاینه شوند تا از این عفونت ها پیشگیری و در مراحل اولیه تشخیص داده شوند.

گزینه های درمانی برای عفونت ویروسی دستگاه تناسلی در زنان بسته به نوع و شدت عفونت متفاوت است، اما ممکن است شامل داروهای ضد ویروسی یا برداشتن بافت غیر طبیعی با جراحی باشد. بانوان باید با رعایت اقدامات بهداشتی مناسب خطر ابتلا به عفونت ویروسی دستگاه تناسلی را در خود کاهش دهند. 

با پیشگیری و درمان مناسب، بسیاری از بانوان میتوانند این عفونت‌ها را مدیریت کرده و سلامت جنسی خود را همیشه حفظ کنند.

عفونت های ویروسی دستگاه تناسلی در زنان میتواند توسط انواع مختلفی از ویروس ها ایجاد شود. شایع ترین عفونت های ویروسی که دستگاه تناسلی زنان را تحت تأثیر قرار میدهد عبارتند از:

عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV):

HPV یک عفونت مقاربتی است که میتواند باعث زگیل تناسلی و انواع خاصی از سرطان دهانه رحم، سرطان واژن، سرطان فرج و سرطان مقعد شود. بعضی از عفونت های HPV ممکن است خود به خود برطرف شوند، اما عفونت های مداوم با انواع پرخطر HPV قطعا نیاز به مداخله پزشکی دارد. دکتر دیانا حسینی فوق تخصص جراحی سرطان های زنان و بهترین متخصص درمان HPV در مشهد برای درمان کامل HPV و زگیل تناسلی در کنار شما بانوان عزیز هستند. ( درمان قطعی HPV و زگیل تناسلی با لیزر در مشهد )

عفونت ویروس هرپس سیمپلکس (HSV):

HSV یک عفونت شایع مقاربتی است که میتواند باعث تبخال تناسلی شود. این بیماری با زخم ها یا تاول های دردناک در ناحیه تناسلی همراه با علائمی شبیه آنفولانزا ظاهر میشود. در حالی که هیچ درمانی برای HSV وجود ندارد، داروهای ضد ویروسی میتوانند به مدیریت شیوع و کاهش خطر انتقال این بیماری کمک کنند.

عفونت ویروس نقص سیستم ایمنی انسانی (HIV):

HIV یک ویروس مقاربتی است که به سیستم ایمنی حمله میکند. اگر این ویروس درمان نشود، میتواند به ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) تبدیل شود. اچ ‌آی ‌وی میتواند از طریق تماس جنسی، سوزن‌های آلوده یا از مادر به کودک در هنگام زایمان یا شیردهی منتقل شود. درمان ضد رتروویروسی (ART) میتواند به مدیریت HIV و کاهش سرعت پیشرفت بیماری کمک کند. ( درباره بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد اینجا بخوانید )

عفونت سیتومگالوویروس (CMV):

CMV یک ویروس رایج است که میتواند از طریق تماس جنسی یا راه های دیگر مانند شیردهی یا پیوند اعضا منتقل شود. در افراد سالم، عفونت CMV اغلب باعث علائم خفیف میشود و حتی ممکن است بدون علامت باشد. با این حال این بیماری ممکن است در زنان باردار یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف به شکل شدیدتری ظاهر شود.

ویروس هپاتیت B (HBV) و ویروس هپاتیت C (HCV):

عفونت های HBV و HCV عمدتاً از طریق تماس خون به خون منتقل میشوند، اما میتوانند از طریق جنسی نیز منتقل شوند. این ویروس ها در درجه اول بر کبد تأثیر میگذارند و میتوانند منجر به هپاتیت مزمن، سیروز یا سرطان کبد شوند. داروهای ضد ویروسی برای مدیریت هپاتیت مزمن B و C در دسترس هستند.

رعایت اصول ایمنی در رابطه جنسی، واکسن زدن (مثلاً واکسن HPV) و انجام غربالگری های منظم (مثلاً آزمایش پاپ) برای تشخیص زودهنگام، پیشگیری و مدیریت عفونت های ویروسی دستگاه تناسلی در زنان بسیار مهم است.

عفونت انگلی دستگاه تناسلی زنان

عفونت انگلی در دستگاه تناسلی زنان میتواند یک مسئله جدی باشد. برخی از انواع رایج انگل ‌هایی که میتوانند دستگاه تناسلی زنان را آلوده کنند عبارتند از تریکوموناس واژینالیس که باعث تریکومونیازیس میشود و شپش شرمگاهی که باعث ایجاد خرچنگ میشوند. علائم این عفونت ها ممکن است شامل خارش، سوزش، ترشح و درد در حین رابطه جنسی باشد. 

عفونت های انگلی دستگاه تناسلی زنان بیماری نسبتاً نادری است اما میتواند رخ دهد. همانطور که در بالا ذکر شد یکی از نمونه ‌های عفونت انگلی که میتواند بر دستگاه تناسلی زنان تأثیر بگذارد، تریکومونیازیس است. در ادامه دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر درمان عفونت زنان مشهد اطلاعاتی درباره تریکومونیازیس در اختیار ما قرار میدهند :

تریکومونیازیس:

این یک بیماری ناشی از انگل است :

تریکومونیازیس توسط یک انگل تک سلولی به نام تریکوموناس واژینالیس ایجاد میشود و یک عفونت مقاربتی است.

علائم تریکومونیازیس:

علائم رایج تریکومونیازیس شامل ترشحات غیر طبیعی واژن است که ممکن است کف آلود، زرد مایل به سبز یا خاکستری با بوی قوی و نامطبوع باشد. خارش، قرمزی و تورم ناحیه فرج و واژن نیز ممکن است رخ دهد. برخی از افراد ممکن است در حین مقاربت جنسی یا ادرار احساس ناراحتی یا درد داشته باشند.

تشخیص تریکومونیازیس:

بررسی نمونه ای از ترشحات واژن در زیر میکروسکوپ یا انجام آزمایش DNA راه های تشخیص تریکومونیازیس  است.

درمان تریکومونیازیس:

تریکومونیازیس معمولاً با آنتی بیوتیک های خوراکی مانند مترونیدازول یا تینیدازول درمان میشود. برای جلوگیری از عفونت مجدد، مهم است که هر دو شریک جنسی به طور همزمان درمان شوند. در طول درمان و حداقل 24 ساعت پس از اتمام دارو باید از مصرف الکل خودداری کرد.

سایر عفونت‌های انگلی دستگاه تناسلی زنان کمتر شایع هستند. عفونت‌هایی مانند شپش شرمگاهی (خرچنگ) یا گال. این آلودگی‌ها معمولاً باعث خارش و سوزش در ناحیه شرمگاهی میشوند و به روش‌های درمانی خاصی برای از بین بردن انگل‌ها نیاز دارند.

عفونت قارچی

عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان یک بیماری شایع است که در اثر رشد بیش از حد قارچ کاندیدا ایجاد میشود. علائم شامل خارش، سوزش، درد در حین رابطه جنسی و ادرار و ترشحات سفید غلیظ است. درمان معمولاً شامل داروهای ضد قارچ به شکل کرم یا قرص خوراکی است. 

رعایت بهداشت و پرهیز از لباس های تنگ برای جلوگیری از عفونت های بعدی بسیار مهم است. در موارد شدید، عوارضی مانند بیماری التهابی لگن یا ناباروری ممکن است رخ دهد. مراجعه به پزشک به محض بروز علائم میتواند به پیشگیری از این عوارض و اطمینان از درمان مناسب کمک کند.

شایع ترین نوع عفونت قارچی در دستگاه تناسلی، کاندیدیاز ولوواژینال است که به عنوان عفونت قارچی نیز شناخته میشود. در ادامه دکتر دیانا حسینی چند نکته کلیدی در مورد عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان را برای ما بازگو میکنند :

علائم عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان:

علامت اولیه عفونت قارچی احساس خارش و سوزش در ناحیه واژن است. علائم دیگر ممکن است شامل ترشحات غلیظ، سفید و شبیه پنیر، قرمزی و تورم فرج، و درد یا ناراحتی در هنگام مقاربت جنسی یا ادرار باشد.

علل عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان:

عفونت های قارچی به طور معمول در اثر رشد بیش از حد قارچ کاندیدا، که بیشتر کاندیدا آلبیکنس است، ایجاد میشود. عواملی که میتوانند در ایجاد عفونت قارچی نقش داشته باشند عبارتند از: تغییرات هورمونی (مانند تغییرات در دوران بارداری یا چرخه قاعدگی)، ضعف سیستم ایمنی، استفاده از آنتی بیوتیک ها یا کورتیکواستروئیدها، دیابت کنترل نشده، بهداشت ضعیف و فعالیت جنسی بدون رعایت بهداشت.

تشخیص عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان:

عفونت قارچی از طریق معاینه فیزیکی تشخیص داده میشود. ممکن است برای تایید وجود کاندیدا از ترشحات واژن نمونه برداری شود. در برخی موارد ممکن است معاینه میکروسکوپی یا کشت برای شناسایی نوع خاصی از قارچ انجام شود.

درمان عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان:

عفونت های قارچی معمولاً با داروهای ضد قارچ درمان میشوند که میتوانند به شکل کرم، شیاف یا قرص خوراکی باشند. داروهای ضد قارچ بدون نسخه در دسترس هستند، اما توصیه میشود برای تشخیص دقیق و درمان مناسب با پزشک مشورت کنید. برای اطمینان از ریشه کنی کامل عفونت، تکمیل دوره کامل درمان، حتی در صورت بهبود علائم، بسیار مهم است.

پیشگیری از عفونت قارچی دستگاه تناسلی زنان:

برای کمک به پیشگیری از عفونت‌های قارچی، رعایت بهداشت فردی، پوشیدن لباس‌های زیر نخی قابل تنفس، اجتناب از دوش‌ واژینال یا استفاده از محصولات تحریک‌ کننده زنانه، انجام رابطه جنسی ایمن و مدیریت بیماری های زمینه‌ای مانند دیابت توصیه میشود.

عفونت دستگاه ادراری (UTI)  :

شما زمانی به عفونت ادراری مبتلا میشوید که یک باکتری بیماری زا وارد دستگاه ادراری شما شود و علائمی مانند تکرر ادرار، احساس سوزش در هنگام ادرار و ادرار کدر یا خونی را در شما ایجاد کند .

درمان عفونت ادراری زنان :

عفونت های ادراری معمولاً با آنتی بیوتیک هایی مانند تری متوپریم-سولفامتوکسازول ، نیتروفورانتوئین یا سیپروفلوکساسین درمان میشوند. نوشیدن آب زیاد و ادرار مکرر میتواند به دفع باکتری های بیماری زا از دستگاه ادراری کمک کند. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها اصلا توصیه نمیشود. ایجاد عوارض مختلف و یا مقاومت آنتی بیوتیکی از مشکلات مصرف آنتی بیوتیک به شکل خوددرمانی است.

 عفونت قارچی یا عفونت با مخمر بیماری زا (کاندیدیازیس واژینال):

عفونت های قارچی یا مخمری در بانوان در اثر رشد بیش از حد قارچ کاندیدا ایجاد میشود که منجر به علائمی مانند خارش واژن، درد، ترشحات سفید رنگ و ناراحتی و حس ناخوشایند در حین مقاربت میشود.

 : CDC

Candidiasis is an infection caused by a yeast (a type of fungus) called Candida. Candida normally lives on skin and inside the body such as in the mouth, throat, gut, and vagina, without causing any problems. Candida can cause an infection if conditions change inside the vagina to encourage its growth

درمان عفونت قارچی زنان :

داروهای ضد قارچ معمولا برای درمان عفونت های قارچی استفاده میشود. داروهای بدون نسخه ای که میتوان برای درمان عفونت قارچی استفاده کرد شامل کرم ها یا شیاف های کلوتریمازول، میکونازول است. در برخی موارد شدید ممکن است نیاز باشد که داروهای ضد قارچ به شکل خوراکی تجویز شود. مصرف خوراکی داروهای ضد قارچ باید حتما پس از معاینه توسط پزشک و با تجویز انجام شود.

عفونت باکتریایی واژن (واژینوز باکتریایی)  (BV) :

عفونت باکتریایی واژن یا واژینوز باکتریایی به دلیل عدم تعادل در باکتری های طبیعی موجود در واژن رخ میدهد که منجر به علائمی مانند بوی شدید ماهی ، ترشح رقیق واژینال به رنگ خاکستری مایل به سفید و خارش یا سوزش واژن میشود.

درمان عفونت باکتریایی واژن زنان :

این نوع عفونت ناحیه واژن به طور معمول با آنتی بیوتیک هایی مانند مترونیدازول یا کلیندامایسین درمان میشود. این داروها معمولا به صورت قرص خوراکی، کرم یا ژل واژینال تجویز میشوند. نکته مهم در مصرف این داروها این است که دوره مصرف آنها را تکمیل کنید و داروها را به شکل ناقص مصرف نکنید. مجددا تاکید میکنیم که مصرف بدون تجویز و خودسرانه آنتی بیوتیک ها به هیچ وجه توصیه نمیشود و ممکن است شما را با عوارض و مشکلات متعددی مواجه کند. 

عفونت های مقاربتی واژن  (STIs)  :

بیماری های مقاربتی مختلفی هستند که میتوانند برای زنان دردسر ساز باشند. بیماری هایی مانند کلامیدیا، سوزاک ، تبخال تناسلی ، سیفلیس و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)که عامل زگیل تناسلی است.

درمان عفونت های مقاربتی واژن زنان :

درمان بیماریهای مقاربتی واژن زنان به نوع بیماری و عامل ایجاد عفونت بستگی دارد. بیماری های مقاربتی باکتریایی مانند کلامیدیا و سوزاک معمولا با آنتی بیوتیک درمان میشوند. بیماری های مقاربتی ویروسی مانند تبخال تناسلی و HPV تقریبا درمان مشخصی ندارند و باید تحت نظر پزشک فوق تخصص انکولوژی زنان درمان خود را برای این بیماری ها شروع کنید. سیفلیس را میتوان با آنتی بیوتیک ها به ویژه خانواده پنی سیلین ها درمان کرد.

و باز هم یادآوری میکنیم که نکته مهم درباره مطالب بالا این است که خود تشخیصی و خود درمانی نه تنها ممکن است که منجر به درمان موثر شما نشود، بلکه شما را هم با دردسرهای مختلفی مواجه کند. اگر شک دارید که شاید به یک عفونت ناحیه تناسلی مبتلا شده باشید، حتما برای تشخیص صحیح نوع بیماری و درمان مناسب آن به پزشک متخصص یا فوق تخصص زنان مراجعه کنید. در این صورت است که مطمئن میشوید که مشکل شما درست تشخیص داده شده و درمان صحیحی برای شما آغاز شده است. دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر عفونت رحم و واژن زنان مشهد برای تشخیص و درمان دقیق مشکلات عفونتی واژن و رحم در کنار شما بانوان عزیز مشهدی خواهند بود.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که انجام غربالگری های منظم، تشخیص زودهنگام بیماری و درمان به موقع در مدیریت شرایط مرتبط با HPV در زنان بسیار مهم است. برای حفظ سلامتی شما بانوان گرامی بسیار مهم است که معاینات معمول زنانه را به طور مرتب انجام دهید و از نکات مختلفی که در وبسایت دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر عفونت رحم و واژن زنان مشهد در خصوص نظارت بر سلامت دهانه رحم شما گفته شده به طور صحیح استفاده کنید.


نمودار مربوط به تغییر تعداد باکتری ها در عفونت واژن زنان - دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر عفونت رحم و واژن زنان مشهد

چرا عفونت باعث درد یا ناراحتی در ناحیه لگن میشود ؟

در برخی موارد، عفونت های مداوم HPV، به ویژه انواع پرخطر HPV، میتواند منجر به درد یا ناراحتی مزمن در ناحیه لگن شود. این علامت مختص عفونت HPV نیست و میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای تعیین علت اصلی درد لگن، معاینه توسط متخصص یا فوق تخصص زنان برای شما الزامی است.

باز هم توجه شما را به این نکته جلب میکنیم که ممکن است در بعضی زنان مبتلا به HPV هیچ علامتی ظاهر نشود، به خصوص در مواردی که مانند یک عفونت گذرا بیماری خود به خود برطرف میشود. با تمام این توصیفات اما، غربالگری منظم سرطان دهانه رحم، واکسیناسیون و انجام رفتارهای جنسی ایمن در تشخیص و پیشگیری از عوارض مرتبط با HPV کلیدی ترین و مهمترین مسئله است. دکتر دیانا حسینی بهترین دکتر درمان عفونت واژن و رحم زنان در مشهد برای بررسی و پیگیری دقیق مشکل شما و بازگشت به سلامتی در کنار شما بانوان عزیز هستند.

"تمامی مطالب این صفحه از لحاظ علمی توسط دکتر دیانا حسینی تایید شده است."