بایگانی نوشته‌ها

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک عفونت شایع مقاربتی است که میتواند منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله سرطان شود. HPV از طریق تماس پوست به پوست در طول فعالیت جنسی منتقل میشود و میتواند هم مردان و هم زنان را مبتلا کند.

واکسن HPV

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک عفونت شایع مقاربتی است که میتواند منجر به مشکلات جدی سلامتی از جمله سرطان شود. خوشبختانه، واکسن هایی برای کمک به جلوگیری از عفونت HPV و مشکلات سلامتی که میتواند ایجاد کند وجود دارد.

لیزر دی اکسید کربن

لیزر دی اکسید کربن نوعی لیزر گازی است که از دی اکسید کربن به عنوان تولید اشعه لیزر استفاده میکند. به دلیل توان خروجی بالا و توانایی برش مواد ضخیم معمولاً در کاربردهای صنعتی و پزشکی استفاده میشود. لیزر با تحریک مولکول‌های دی‌اکسید کربن کار میکند و باعث میشود آنها فوتون ‌ها را در فرآیندی به نام انتشار تحریک ‌شده ساطع کنند.

عود بیماری

عود بیماری، ظهور مجدد علائم بیماری پس از یک دوره بهبودی است. عود مجدد میتواند در بیماری های مختلف از جمله سرطان، بیماری های روانی و اختلالات خود ایمنی رخ دهد. عود ممکن است به دلیل درمان ناقص، مقاومت در برابر درمان، یا استعداد ژنتیکی رخ دهد.

دیسپلازی دهانه رحم

دیسپلازی دهانه رحم وضعیتی است که در آن سلول های غیر طبیعی در سطح دهانه رحم رشد میکنند. بسته به شدت دیسپلازی، میتوان آن را به عنوان خفیف، متوسط یا شدید طبقه بندی کرد. دیسپلازی خفیف ممکن است بدون درمان خود به خود از بین برود، در حالی که موارد شدیدتر ممکن است نیاز به مداخله پزشکی مانند جراحی یا لیزر درمانی داشته باشد.

دستگاه ساکشن

دستگاه مکش خلاء (دستگاه ساکشن) ابزاری است که از فشار منفی برای خارج کردن هوا و مایعات از فضای بسته استفاده میکند. این نوع دستگاه اغلب در محیط های پزشکی برای پاکسازی زخم ها یا تخلیه مایعات از بدن استفاده میشود. دستگاه‌ های مکش خلاء در اندازه ‌ها و اشکال مختلف هستند و میتوانند به صورت دستی یا با نیروی برق کار کنند.

داروهای ضد ویروس

داروهای ضد ویروس دسته ای از داروهاست که برای درمان عفونت های ویروسی استفاده میشود. این دسته از داروها با مسدود کردن توانایی تولید مثل و انتشار ویروس ها بدن عمل میکنند. این اثر میتواند به کاهش شدت و مدت علائم ناشی از ویروس کمک کند و همچنین از سرایت عفونت به دیگران جلوگیری کند.

کاندوم

کاندوم یک روش بسیار موثر برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی است. با ایجاد یک مانع فیزیکی بین شرکای جنسی به طور قابل توجهی خطر تماس پوست به پوست را کاهش میدهد. درنتیجه کاندوم میتواند از انتشار ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که باعث زگیل تناسلی میشود تا حدودی پیشگیری کند.

آگلوتیناسیون

آگلوتیناسیون فرآیندی است که در آن ذرات یا سلول‌ها به دلیل وجود آنتی‌ بادی‌های خاص به هم متصل میشوند. آگلوتیناسیون میتواند در انتقال خون رخ دهد و عوارض جدی ایجاد کند. برای جلوگیری از آگلوتیناسیون، مطابقت با گروه خونی اهداکننده و گیرنده قبل از انتقال خون بسیار مهم است.

پمادهای ضد باکتری

پمادهای ضد باکتری به یک انتخاب محبوب برای درمان بریدگی ها و زخم های جزئی تبدیل شده اند. این پماد ها باکتری های روی سطح پوست که میتوانند باعث عفونت شوند را از بین میبرند. پمادهای ضد باکتری معمولاً حاوی موادی مانند نئومایسین، باسیتراسین یا پلی میکسین B هستند.

درباره‌ی دکتر دیانا حسینی
ما در کلینیک فوق تخصصی زنان دکتر دیانا حسینی تمام سعی خود را کرده ایم که دستگاه های به روز و پیشرفته را در کنار هم و در خدمت سلامت و زیبایی شما بانوان عزیز تجمیع کنیم.
رعایت اصول استریلیته و بهداشتی و ضد عفونی روزانه و منظم دستگاه ها و فضای کلینیک جزء اصول فراموش نشدنی و همیشگی در کلینیک ماست.

- جوانسازی واژن با لیزر فرکشنال مخصوص بانوان

- آر اف واژینال با سری استریل و یکبار مصرف